Tiukkapipoisuuden vastustaja

Graafikon blogi

Tarjouspyyntöjen tai työn tekemisen yhteydessä toistuvat samat kysymykset. Mitä suunnittelutyöhön sisältyy? Kuinka paljon graafinen suunnittelu maksaa? Millainen on hyvä logo, mainos tai nettisivu? 

Pyrin blogissani vastaamaan mahdollisimman kattavasti useimmin kysyttyihin kysymyksiin, avaamaan työvaiheita ja graafikon työpäivän sisältöä sekä antamaan vinkkejä oman mainonnan suunnitteluun.

Saavutettava taitto

Saavutettava taitto

Saavutettava taitto Saavutettava taitto tarkoittaa sitä, että nettisivuilta ladattava PDF-dokumentti vastaa EU:n saavutettavuusdirektiiviä.  Saavutettavuus puolestaan tarkoittaa samaa, kuin esteettömyys, mutta digitaalisissa palveluissa. Saavutettavassa taitossa huomioidaan esimerkiksi

Lue lisää
Esitteen suunnittelu kansikuva

Esitteen suunnittelu

Esitteen suunnittelun hyödyt Esitteen suunnittelu huolellisesti vahvistaa brändiäsi. Se antaa kuvan ammattimaisuudesta, ja vahvistaa omalta osaltaan sitä, että yritysilmeesi on yhtenäisesti esillä kaikissa markkinointimateriaaleissa. Esite

Lue lisää
Värit ja viestinnälliset ominaisuudet luovat positiivisia että negatiivisia ominaisuuksia, joita voi hyödyntää markkinoinnin suunnittelussa.

Värit ja viestinnälliset ominaisuudet

Yritysilmettä suunniteltaessa omat suosikkivärit kannattaa usein unohtaa. Keskity siihen, mitkä värit sopivat juuri sinun yrityksellesi ja toimialallesi. Värien merkitys yritysilmeellesi on suuri. Ne herättävät tunteita

Lue lisää

Parhaat ilmaiset kuvapankit

Netistä löytyy paikkoja, joista kuvia saa latailla täysin vapaasti niin paljon, kuin sielu sietää – kuvapankit! Tässä postauksessani listaan ne ilmaiset kuvapankit, joista on ollut

Lue lisää
Mainosvalokuvien_käyttöoikeudet

Mainosvalokuvien käyttöoikeudet

Valokuvien tekijän- ja käyttöoikeuksissa painavat monenlaiset asiat. Toisaalta on olemassa valokuvaajan oikeus ottamiinsa kuviin, ja toisaalta taas valokuvassa esiintyvän henkilön yksityisyydensuoja, ja oikeus omiin kuviinsa.

Lue lisää
Yritysvalokuvat

Valokuvat yrityksen mainonnassa

Vanhan sanonnan mukaan yksi kuva kertoo enemmän kuin tuhat sanaa. Valokuvat ovat yksi tärkeimmistä mainonnan keinoista. Mikä paremmin kiinnittäisikään katsojan huomion, kuin laadukas valokuva? Sosiaalisen

Lue lisää